Kezdőlap » Blog » 7 érv amiért blogot kell írni a vállalkozásodban
7 érv amiért blogot kell írni a vállalkozásodban

 7 érv amiért blogot kell írni a vállalkozásodban

“Fel kell építened az online közösséget” – Németh Gábor

céges blog bejegyzés

Elsőre semmi nem könnyű, de akarattal megtanulható!

Ahogy mondani szoktam, csak válaszd ki mit szeretnél. Nem baj ha nem vagy benne jó de ha szeretnéd azzá válhatsz.

A blogírás sem különbözik mástól. Először azt sem tudod, hol kezd. A gondolataid cikáznak, ezer ötlet hemzseg a fejedben. Ne törődj vele. Csak ülj le és kezd el. Hidd el, jönni fog. Nem kell azonnal tökéletesre kitalálni az egészet. Haladj lépésenként.

Az első lépés:

  • Válassz egy nyugalmas időpontot. Zárj ki minden zavaró tényezőt. Ülj le a géped elé.

A második lépés:

  • Nyiss meg egy szöveges dokumentumot. Én a Google Docs-ot használom, de bármelyik megfelel.

A harmadik lépés:

  • Válaszd ki a témát amiről írni akarsz. Ami éppen nagyon foglalkoztat és nagyon el akarod mondani az embereknek. Na ez az amiről írnod kell.

A negyedik lépés:

  • Gondold ki vázlatosan, hogyan fogod előadni. Mivel kezdesz, majd innen hova szeretnéd vezetni az olvasódat, majd mire akarsz a végén kilyukadni.

Az ötödik lépés:

  • Kezdj el gépelni. Írj szabadon. Érezned kell ahogy áramlanak a gondolataid az ujjaidon át az alkotásodba. Amint ráérzel, azt veszed észre az ujjaid nem akarnak leállni.

Ha követed amit mondtam, elárulom, már a blog bejegyzésedet írod.

Nem baj ha valahol megtorpansz. Emeld fel a kezed és töprengj. Merülj vissza gondolataid tengerébe és az ujjaid újra szántani kezdik a billentyűzetet.

Nem baj ha felállsz és járkálsz egy kört a szobában vagy ahol éppen elkezdtél írni. Nem hajt a tatár.

Akkor nézzük miért is kell rendszeresen publikálni.

1., Támogatod vele az email marketinget.

Az első feladatod, hogy az új bejegyzéseket kiküldőd az email listádra. Válasz ki egy napot, ez lehet a kedd vagy csütörtök vagy amelyik szerinted megfelelő. Szoktasd rá az olvasóidat, hogy mindig ezen a napon, mindig kapnak valami érdekes, hasznos olvasmányt. Nem muszáj aznap megírnod. Sőt jobb ha előre megírtad. Hiszen a közzététel dátumát és időpontját tudod időzíteni. Ugye tudtad, hogy tudod időzíteni?

2., Támogatod vele a facebook marketinged.

Ugyanúgy mint az email marketingnél a facebook marketingben is támogató szerepe van. Amint elkészíted az új bejegyzésed remek alkalom, hogy kiposztold a Facebookra is.

3., A blog post a keresőoptimalizálás része.

A keresőoptimalizálás fontos része a jó tartalom. Úgy lehet jó helyezést elérni a keresőben ha rendszeresen jó tartalmakat teszünk közzé. Ez már régóta így van.

Ebben az esetben az a cél, hogy a Google organikus (nem hirdetés) keresési találatai között jó helyezést érjünk el. Ezzel nagy látogató számra tehetünk szert, akiket a lehető legnagyobb mértékben ügyfelekre, vásárlóvá konvertálunk.

4., Ügyfeleidet támogatod, képzed az értékes, hasznos tartalommal

Az írások amiket közzé teszel, ha figyelsz arra, hogy hasznos, értékes tartalommal töltsd meg később nagy hasznodra válik.

Hogy miért is?

Az (leendő) ügyfeleidnek tudást adsz. Ingyen. Ezt nagyon szeretik ám az emberek. Ha ezt rendszeresen teszed, elkezdenek kötődni hozzád.

Ez a személyes márka (personal brand) építés szerves része. Ugye te is inkább ahhoz a szerelőhöz viszed az autódat akiben megbízol?

Ezzel a tevékenységgel egy rajongó vagy követő táborod alakul ki. Akiket érdekel az a téma amivel te foglalkozol. Természetesen az email listádra is feliratkoztathatod őket, hiszen így mindig időben értesülnek az anyagaidról.

El tudod képzelni, hogy egy neked bizalmat szavazó, az általad közvetített téma iránt érdeklődő, rendszeresen hasznos, ingyenes anyagokat kapó embereket tartalmazó levelezési listára küldött üzleti ajánlatnak sokkal nagyobb lesz a profitja mint egy idegeneknek futó hirdetésnek?

Igen? Hát én garantálom neked.

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .